Els continguts curriculars que es treballen al meu repte personal
Grau
d’Educació Primària: Educaciò Física en l’educaciò primària
TASCA
INDIVIDUAL: Anàlisi curricular tasca Repte físic
Individual
Prenent com a referència el document “Continguts cicle inicial + criteris
avaluació”, desenvolupa el següent exercici:
·
Part A.
Analitza la teva activitat escollida del Repte Motriu Individual i
descriu quins continguts curriculars hi pots treballar en major o menor grau.
Pots utilitzar una descripció de tipus descriptiva, explicant quins continguts hi
pots treballar amb el teu repte individual. O d’altra banda també es pot
realitzar una graella de continguts, fent un tic als continguts que hi
treballes.
Es demana una petita justificació per determinar els
continguts que hi treballes.
Continguts treballats |
Justificació |
Principals parts del cos |
El salt a la corda és un esport al que es
veuen implicades les quatre extremitats a la seva totalitat |
Afirmació de la lateralitat |
Per fer el salt de la corda de forma òptima
s’ha de tenir una coordinació entre la part dreta i l’esquerra del cos. |
Experimentació de situacions d’equilibri i
desequilibri |
És necessari saber caure bé un cop es fa
el salt i estar ben posicionat per poder saltar de nou |
Experimentació
de situacions que comportin la coordinació de moviments |
Cal saber
coordinar el moviment de la corda, els braços i les cames per no entrebancar-se |
Execució i
control d’habilitats motrius bàsiques |
Es
treballen habilitats motrius bàsiques com el salt o el moviment de canells pel
control de la corda. |
·
Part B.
Desenvolupa una petita *rúbrica
adaptada als criteris d’avaluació per cicle inicial, referent a l’activitat
escollida en el teu repte motriu individual. On es pugui constatar el teu propi
objectiu de millora establert.
Has de pensar que més endavant farem el mateix adaptant la tasca per als cicles mitjà i superior. (per tenir en compte!!!)
Criteri d’avaluació |
Justificació |
1.
Orientar-se en l’espai amb relació a un mateix
i als altres utilitzant les nocions tipològiques bàsiques. |
Tenint
en compte que un dels objectius és aconseguir un salt estàtic, és essencial
avaluar que l’alumne sigui capaç d’orientar-se en l’espai per desenvolupar
estratègies de posicionament per la millora. |
2.
Equilibrar el cos adoptant diferents postures,
amb control de la tensió, la relaxació i la respiració. |
L’alumne
ha d’acostumar-se a aconseguir un salt amb uns moviments precisos i eficaços,
és per això que necessita desenvolupar un control d’aquests tres aspectes. |
3.
Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre
i manejar objectes de forma diversa, variant les posicions corporals. |
El salt
és l’habilitat principal d’aquesta activitat, aquesta pot ser una activitat
que evolucioni amb salts més complexos. |
4.
Sincronitzar els moviments corporals davant
d’estímuls auditius o visuals mitjançant estructures rítmiques senzilles. |
L’alumne
ha d’interioritzar la sincronització dels moviments corporals amb el ritme
marcat pel salt a la corda. |
*La rúbrica la pots anar avaluant en la teva
CA/BLOG per veure el progres que pots efectuar. Efectuant 3 avaluacions fins al
final del curs. Aquesta última part és opcional, i no obligatòria.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada