Els continguts curriculars que es treballen al meu repte personal

 


Grau d’Educació Primària: Educaciò Física en l’educaciò primària

 

TASCA INDIVIDUAL: Anàlisi curricular tasca Repte físic Individual

 

 

Prenent com a referència el document “Continguts cicle inicial + criteris avaluació”, desenvolupa el següent exercici:

 

·         Part A.

Analitza la teva activitat escollida del Repte Motriu Individual  i descriu quins continguts curriculars hi pots treballar en major o menor grau. Pots utilitzar una descripció de tipus  descriptiva, explicant quins continguts hi pots treballar amb el teu repte individual. O d’altra banda també es pot realitzar una graella de continguts, fent un tic als continguts que hi treballes.

Es demana una petita justificació per determinar els continguts que hi treballes.

 

Continguts treballats

Justificació

Principals parts del cos

El salt a la corda és un esport al que es veuen implicades les quatre extremitats a la seva totalitat

Afirmació de la lateralitat

Per fer el salt de la corda de forma òptima s’ha de tenir una coordinació entre la part dreta i l’esquerra del cos.

Experimentació de situacions d’equilibri i desequilibri

És necessari saber caure bé un cop es fa el salt i estar ben posicionat per poder saltar de nou

Experimentació de situacions que comportin la coordinació de moviments

Cal saber coordinar el moviment de la corda, els braços i les cames per no entrebancar-se

Execució i control d’habilitats motrius bàsiques

Es treballen habilitats motrius bàsiques com el salt o el moviment de canells pel control de la corda.

 

·         Part B.

Desenvolupa una petita *rúbrica adaptada als criteris d’avaluació per cicle inicial, referent a l’activitat escollida en el teu repte motriu individual. On es pugui constatar el teu propi objectiu de millora establert.

Has de pensar que més endavant farem el mateix adaptant la tasca per  als cicles mitjà i superior. (per tenir en compte!!!)

 

 

Criteri d’avaluació

Justificació

1.      Orientar-se en l’espai amb relació a un mateix i als altres utilitzant les nocions tipològiques bàsiques.

Tenint en compte que un dels objectius és aconseguir un salt estàtic, és essencial avaluar que l’alumne sigui capaç d’orientar-se en l’espai per desenvolupar estratègies de posicionament per la millora.

2.      Equilibrar el cos adoptant diferents postures, amb control de la tensió, la relaxació i la respiració.

L’alumne ha d’acostumar-se a aconseguir un salt amb uns moviments precisos i eficaços, és per això que necessita desenvolupar un control d’aquests tres aspectes.

3.      Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma diversa, variant les posicions corporals.

El salt és l’habilitat principal d’aquesta activitat, aquesta pot ser una activitat que evolucioni amb salts més complexos.

4.      Sincronitzar els moviments corporals davant d’estímuls auditius o visuals mitjançant estructures rítmiques senzilles.

L’alumne ha d’interioritzar la sincronització dels moviments corporals amb el ritme marcat pel salt a la corda.

 

 

 

*La rúbrica la pots anar avaluant en la teva CA/BLOG per veure el progres que pots efectuar. Efectuant 3 avaluacions fins al final del curs. Aquesta última part és opcional, i no obligatòria.

 

 

 

 

 

Comentaris